Brev:
Grød med klumper eller mad i stykker?
11. marts 2012
Alder:
7 mdr.
Grød med klumper eller mad i stykker?
Hej Helen
Tak for dit svar vedr. søvn og mad. Det hjalp, da vi gik tilbage til amning 3 gange dagligt. Så nu er vi kun oppe én gang mellem 23-02, så det kan vi bestemt ikke klage over.
Jeg har et spørgsmål vedr. mad. Du skriver i din bog, at man ved 7 mdr.'s alderen, som vores datter er nu, kan begynde, at servere grød/mos med klumper, fx med ris. Her hjemme kan vores pige sagtens tygge maden.
Til frokost får hun øllebrød eller grøntsagsmos og efterfølgende en halv skive rugbrød men forskelligt smørbart pålæg, som hun tygger fint. Og til aften prøver vi med grøntsagsmos og supplere med kartofler eller andre grøntsager i stykker. Kødboller og fisk får hun ligeledes i stykker.
Hun er efterhånden ikke særlig glad for at spise grød/mos, men jeg prøver at supplere med noget grød/mos til alle måltider for at hun får nok, men hun vil helst tygge maden.
Spørgsmålet er derfor, er det nok at supplere med mos og lade hende tygge maden selv, eller er der en grund til at du anbefaler mos med "bid i"??
Med venlig hilsen
Maria